Bu derste, Plato'dan başlayarak, batı siyasal düşüncesine yön veren temel metinler bir tarihsel bağlam içinde okunarak, söz konusu metinlerin içerikleri analiz edilecek, siyasi düşünceler disiplininin tarihi gelişmesi incelenecektir.
Derste, Osmanlı sosyal tarihinin son dönemde tarihçiler arasında tartışılmakta olan konuları üzerinde durulmaktadır. Osmanlı tarihinde toplumsal çatışmalara, kent tarihine, toplumsal cinsiyet tarihi ile etnik, din ve dil kökenleri farklı toplumsal kesimler arasında ilişkilere özel önem verilecektir. Ayrıca Bizans ile Osmanlı toplumları arasındaki süreklilikler ve kopuşlar ile Osmanlı modernitelerinin ortaya çıkışındaki dinamikler üzerinde durulacaktır. bu dönem, özellikle erken-modern Osmanlı toplumunda toplumsal cinsiyet ilişkileri üzerinde duracaktır.
Kalp krizindeki ilk yardım müdahaleleri, epilepsi, diyabetik aciller, alerjik reaksiyonlar, şok, kardiyopulmoner resusitasyon (CPR), kanamalar, solunum yolu tıkanıklığı, boğulmalar, zehirlenmeler, yanıklar, sıcak-soğuk çarpmaları, ısırıklar ve sokmalar, kesikler, kemik ve eklem yaralanmaları, omurilik yaralanmaları, baş yaralanmaları ve kırıklarda ilk yardım ile ilgili açıklamaları ve uygulamaları yapabileceklerdir.
İzin : Aşağıdaki programın öğrencileri hariç Endüstri Ürünleri Tasarımı Aşağıdaki bölümün öğrencileri hariç Endüstri Ürünleri Tasarımı Aşağıdaki fakültenin öğrencileri hariç Mimarlık Fakültesi
Bu ders Endüstri Ürünleri Tasarımı birinci sınıf öğrencilerine tasarımın temel bileşenlerinin sunulmasını amaçlar. Bunu yaparken de sadece tasarlama ve üretim değil, araştırma, kullanım/tüketim edimlerinin de nasıl bir sosyal ve kültürel bir çerçeve içerisinde gerçekleştiğini anlamaya çalışır. Tasarım üzerine/üzerinden, farklı disiplinler ile birlikte düşünmenin ve üretmenin yol ve araçlarını keşfetmek ve kullanabilmek de dersin temel sorunsallarından birini oluşturur.
Dönem boyunca, kurgulanan haftalık teorik anlatımlara ek olarak, davetli konuşmacılar ile Tasarım-Mimarlık İlişkisi, Sanayileşme ve Küreselleşme, Tasarımda/Tasarımla Araştırma Yöntemleri, Tasarım Pratikleri ve Tasarımcı Modelleri, Endüstri Sonrası Toplumda Zanaat, Tasarımda Görselleştirme gibi konular tartışılacaktır.
Bu derste çevreye karşı sorumluluk sahibi ve kullanıcılarına duyarlı bir tasarım anlayışı ve tasarım için etik bir çerçeve tanıtılır. Profesyonel pratik ve girişimcilik bilgisiyle sosyal sorumluluk ve tasarım etiğini buluşturan özgün bir konum kurgulanır ve geleceğin tasarımcılarının sorumluluk alanı tanımlanır. Vaka çalışmaları, misafir seminerler, ve dünyadan çalışma modelleri incelenerek öğrencileri 'etos'u olan tasarım stratejileri geliştirmeleri beklenir
FİKİR VE AMAÇ:
“Tasarım Yazarlığı ve Editörlüğü” tasarım üzerine yazı yazmak, içerik üretmek, kritik ve editörlük yapmanın birer
yaratıcı pratik olduğu fikrine dayanır ve bu pratiğin kendi içinde belirli etik ve teknikleri kapsadığı
temeline oturur. Tasarım yazarlığı ve editörlüğünü bir meslek olarak inceleme, aynı zamanda öğrencilere
bu doğrultuda bir kariyer imkanına sahip olabilecekleri ve bu yaratıcı pratiği kendi projelerinde
etkili ve verimli bir şekilde kullanabilecekleri ile ilgili bir farkındalık ve beceri kazandırmayı amaçlar.
Ders; özgün içeriğin her şey olduğu çağımızda, sürekli değişen ve dönüşen yaratıcı pratiklerde, bu
dönüşümleri, yükselen değerleri belirli kıstaslar altında inceleyecek, bir araya getirecek, kategorilendirecek
filtrelere sahip, tasarım ile ilgili kritik yapabilecek çevrenin yine tasarım okullarından
yetişeceği fikrini savunur.
Ders, kendini sürekli yenileyen ve yeniden tanımlayan yaratıcı disiplinler ve medya için tasarlanmıştır.
Bu doğrultuda sektör profesyonellerinin seminerleri ile zenginleşen bir içerik sunmaktadır.
Bu ders, dünya ekonomisinin bugünkü ekonomik ve toplumsal yapısının temellerini kapitalizmin çeşitliliği perspektifinden incelemeyi amaçlar. Dünya ekonomisindeki uzun dönemli değişimler, zengin ülkelerin başarılarını açıklayan güçler ve geri kalmış ülkelerin ekonomik gelişimini engelleyen faktörler belirlenerek incelenecektir.
Bu dersin amacı, seçilmiş modern dönem siyaset kuramcılarını incelemek ve siyasal düşüncenin tarihsel gelişimini izlemektir. Montesquieu'den başlayarak, Kant aydınlanmacılığı, Hegel'in siyaset felsefesi, faydacılık, J. S. Mill'in liberalizmi, T. H. Green'in Oxford idealizmi, Marx ve Engels, Weber ve feminist düşünce ders kapsamında ele alınan konulardır.
Bu ders, öğrencilere dünya siyasetindeki gelişmeleri tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Dersin ilk bölümünde, Soğuk Savaşın sonundan 20. yüzyılın sona ermesine kadar olan gelişmeler ele alınacaktır.
Bu dersin amacı, öğrencileri uluslararası örgütlerin tarihsel kökeni, işlevleri ve yapıları, günümüz dünya politikası içerisindeki rolleri ve gelecekte hangi yönde gelişebilecekleri hakkında bilgilendirmektir. Dersin ilk bölümünde, uluslararası örgüt fikrinin gelişimi ve 19. ve 20. yüzyıllarda bu fikri hayata geçirmek için yapılmış ilk denemeler ele alınacaktır. Dersin ikinci bölümü, Birleşmiş Milletler'in temel yapısı, işlevleri ve ilkeleri üzerine yoğunlaşacaktır. Dünya politikasında birbiriyle çelişkili iki eğilim olan parçalanma ve küreselleşme olguları çerçevesinde BM reformu tartışmalarına da değinilecektir. Dersin son bölümünde ise, farklı örgütler incelenecektir.
Bu ders, dünya siyasetini açıklamakta kullanılan güncel teorilerin birbirleriyle olan bağları, işlediği temalar ve bu teoriler hakkındaki temel tartışmaları öğretmek amacını taşımaktadır. Derste, uluslararası ilişkiler alanında kullanılan birçok teorik ve metodolojik yaklaşım tartışılarak eleştirel biçimde değerlendirilmektedir. Uluslararası ilişkiler teorisindeki gerçekçi ve liberal yaklaşımların yanısıra eleştirel yaklaşımlar da incelenecektir. Bu dersin temel hedeflerinden biri, öğrenciye uluslararası ilişkilerin sorunlarını sistematik şekilde inceleyebilmesi için gerekli kavramsal araçları sunmaktır.
Bu ders güncel Dünya ve Türkiye siyasetinde tartışılan Avrasya kavramını bölge ve bölgeselcilik tanımları ve tartışmaları çerçevesinde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, modern dönemin geçiş süreçleri içerisinde Rusya, Balkanlar, Kafkasya ve Orta Asya ülkelerinde devlet inşası, devlet-sermaye ilişkileri, devlet-toplum ilişkileri ve dış politika incelenecektir.
The environment in a store, the design of the store, and the presentation and location of merchandise in the store have significant impacts on shopping behavior. The design of a store or website attracts customers to visit the location, increases the time they spend in the store or on the site, and increases the amount of merchandise they purchase. Store design also has long-term effects on building customer loyalty toward the retailer by enhancing the retailer's brand image and providing rewarding shopping experiences that encourage repeat visits.
This store managers are responsible for implementing the design and visual merchandising developed by specialists at the retailer's corporate headquarters. They adapt the prototype plans to the unique characteristics of their stores, then make sure the image and experience provided by the design are consistent over time. However, store design and visual merchandising are elements of a retailer's communication mix and play an important role in creating and reinforcing a retailer's brand image.
Bu ders, öğrencilere davranış bilimlerinde var olan perspektifleri sunmayı ve iş yerindeki davranışları belirleyen etkenleri tartışmaya açmayı amaçlamaktadır. Dersin tamamlanmasıyla birlikte öğrenciler farklı yaklaşımları incelemiş ve değerlendirmiş, farklı kuramları anlamış ve iş/çalışma dünyasıyla ilişkili kavramların eleştirel değerlendirmesini yapmış olacaktır.
Bu derste şirketlerin iş stratejileri ile pazarlama stratejileri arasındaki bağı nasıl kurmaları gerektiği ve pazarlama bakış açısı ile rekabetçi iş stratejilerinin nasıl geliştirileceği inceleniyor. Her dönem, dersin öğretim görevlisinin uzmanlık alanları ile paralel olarak ticari pazarlama stratejileri, makro rekabet stratejileri, genişleme stratejileri gibi stratejik pazarlama alanına dair farklı özel konulara yer verilecektir. Strateji belirlemede faydalı olacak bazı araçlar, yerli ve yabancı markalar üzerinden örnekler, vaka analizleri ve grup çalışmaları ile aktarılacaktır.
Bu dersin amacı,öğrencilerin akademik bilgi üretim süreçlerine hakim olmalarını ve sosyal bilimlerde araştırma metotlarını öğrenip uygulayabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda, tezlerinde kullanmak üzere en az iki metod üzerinde uzmanlaşmaları beklenmektedir. Derste, öncelikle bilimsel bilgi üretiminin temel prensipleri ve farklı metodolojik yaklaşımlar tartışılacak, ardından araştırma sorusu oluşturulması, araştırmanın tasarlanması, kuramsal çerçeve oluşturulması, kütüphanenin ve elektronik kaynakların kullanımı ve literatür taraması, söylem analizi, içerik analizi, medya etnografisi, katılımcı gözlem, derinlemesine mülakat, odak grup, görsel medya analizi gibi konular üzerinde durulacaktır.
Bu ders medya ve iletişim alanında nicel ve nitel araştırma yöntem, paradigma ve pratiklerine tarihsel bir bakış açısı sunar; betimsel analiz, etnografi, anlatı analizi, söylem analizi, grounded teori, sözlü tarih gibi araştırma yöntemlerini ve söyleşi, odak grup, katılımcı gözlem gibi araştırma tekniklerini inceler.
Ahlaki panik kavramı “toplumsal değerlere ve çıkarlara tehdit oluşturan her türlü koşul, olay, kişi ya da kişiler” olarak tanımlanmaktadır. Bu ders, toplumun kaygı ve korkularını olduğundan fazla büyütmede medyanın rolünü masaya yatıracaktır. Bunun yanı sıra AIDS, domuz gribi, küresel terör, ahlaki çöküntü, birebir taklit edilen suçlar, şeytana tapma (satanizm), cinsel sapkınlıklar, holiganizm ve siyasal skandallar gibi çağdaş dünyanın kötülüklerinin kitle iletişim araçları tarafından nasıl tekrar üretildiği ve medyanın toplumsal korkuları ve şehir efsanelerini nasıl yarattığı üzerine tartışmalar da bu dersin kapsamında olacaktır. Bu olgunun toplumsal ve siyasal yansımaları, özellikle yazılı ve görsel basının oynadığı başat rol, Türkiye'de yaşanan güncel vakalar (örneğin Münevver Karabulut cinayeti) üzerinden irdelenecektir. Bu çağdaş örnekler sembolik etkileşimcilik ve sosyal sapma yaklaşımları çerçevesinde ele alınacaktır.
Bu ders geleneksel işletme anlayışı ile yeni ekonomi anlayışı arasındaki ilişkiyi araştırır. Ürün geliştirme, fiyatlandırma metodları, yeni dağıtım kanalları ile reklam-tanıtım olanakları yaratmayı hedefleyen yeni yöntemlerin anlaşılmasına katkıda bulunmayı amaçlayan bu dersin temel konu başlıkları: e-Ticarete giriş; e-Ticaret modelleri; e-Ticaret için gerekli örgütsel-yapısal değişiklikler; bilgi yönetimi; on-line (çevrimiçi) hizmetler; on-line (çevrimiçi) perakende satış; güvenlik, yasal ve etik hususlar, konular; e-Ticaretin teknik altyapısı; e-ticarette başarılı web sitelerini yaratan fikirler; internet üzerinden pazarlama; on-line (çevrimiçi) reklamcılık; Türkiye’de yapılan e-ticaret ve internet üzerinden pazarlama üzerine vaka çalışmaları.
Mimarlık Kavramlarının tanıtılması. Çevre-insan-mimari ilişkilerinin irdelenmesi. Mimari tasarım metodolojileri ve parametreleri. Temel kullanıcı olarak insan ve gereksinimlerinin irdelenmesi. İşlevler, işlev kurguları ve organizasyonları. Mimari Planlama Süreci. Bina türlerinin ve mimari kurgularının incelenmesi, işlevsel çözümlerinin irdelenmesi.
Bu ders, armoniye giriş konularının piyano üzerinde uygulamasını, basit 2 el parçalar ve akor eşlikli basit melodiler, gamlar ve 2 el koordinasyonu için teknik egzersizler ile destekler.
Bu ders, orta seviye teori konularının piyano üzerinde uygulamasını, orta seviyede 2 el parçalar ve akor eşlikli melodiler, gamlar, transpozisyon ve 2 el koordinasyonu için teknik egzersizler ile destekler.
Bu ders, önde gelen kişilik testlerini (Rorschach-Exner Sistemi, TAT and MMPI) kapsamaktadır. Bu derste, öğrencilerin değerlendirme yöntemlerinin seçimi, uygulaması, kodlaması, değerlendirme sonuçlarının tümünün bütünleştirilmesi, değerlendirme sonuçlarına dayalı vaka formülasyonu, teşhis ve tedavi planlaması yapabilmeleriyle ilgili becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır.
Bu ders, çocuk ve ergenlerin bilişsel, duygusal ve sosyal alanlardaki değerlendirmelerine yardımcı olacak testleri ve incelemeleri kapsamaktadır. Derste, öğrenciler doğru değerlendirme yöntemleri, değerlendirme sonuçların bütünleştirilmesi, vaka formülasyonu, teşhis ve tedavi planlaması yapmayı öğreneceklerdir.
Bu ders, çocuk ve ergenlerin bilişsel, duygusal ve sosyal alanlardaki değerlendirmelerine yardımcı olacak testleri ve incelemeleri kapsamaktadır. Derste, öğrenciler doğru değerlendirme yöntemleri, değerlendirme sonuçların bütünleştirilmesi, vaka formülasyonu, teşhis ve tedavi planlaması yapmayı öğreneceklerdir. Çocuk ve Ergen Değerlendirme I dersinin devamıdır.
Bilimsel Yöntem , kütüphane ve multimedya kaynakları, araştırma süreci , ölçüm teorisi (güvenirlik ve geçerlik ) , araştırma tasarımları , deneysel tasarım ilkeleri , araştırma etiği ,yayın derlemelerini eleştirme ve araştırma yayınlarını analiz etme, istatistiksel kavramlar ve araştırma raporu yazma, ve araştırma önerisini içeren kanıta dayalı fizyoterapi uygulamalarında yer alan araştırma kavramını tanıtma
Fizyoterapide kanıta dayalı uygulama ile ilgili temel terimleri ve prensipleri tanımlamak, en iyi bilimsel kanıtları birleştirerek kullanma konusundaki becerileri geliştirmek
Bu ders temel eleştirel ve analitik düşünme yeteneğinin gelişimine olanak tanımayı amaçlamaktadır. Dersin bir diğer hedefi ise öğrencilerin entelektüel ilgili alanlarını genişletmek ve üniversite hayatına bir ön hazırlık sunmaktır.
Dönem boyunca öğrenciler, farklı felsefi metin, akademik makale, haber ya da reklam metin gibi kaynaklar içerisinden fikir ve bilgileri değerlendirebilmeleri ve yorumlayabilmeleri için teşvik edilecek ve yönlendirilecektir.
Bu doğrultuda, temsil kavramı bir temel olarak kullanılarak, öğrenciler bilgi, kültür ve topluluk gibi kavramları inceleyecektir.
Her derste yeni konulara giriş yapılacak ve sınıfça tartışılacaktır. Bu doğrultuda, dersler izlencede detaylı olarak belirtilen uygulamalar ile öğrencilerin ilgili konularda anlayışlarını geliştirecek şekilde tasarlanmıştır.
Ders kapsamında işlenen konular arasında; halkla ilişkilerde kriz yönetimi ve iletişimi, krizlerin derecelendirilmesi, paydaş analizi, konu yönetimi, risk önleme ve risk yönetimi, etkin kriz iletişimi planı, iletişim stratejileri, kriz iletişiminde etik sorunlar ve yaklaşımlar yer almaktadır.